Καλώς ορίσατε

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Αβγά βαμμένα...όπως παλιά...



Είναι αλήθεια πως τη μητέρα μου την έβλεπα κάθε Πάσχα να βάφει τα αυγά με τις...παραδοσιακές βαφές Ανατολή...Και όταν μεγάλωσα συχνά τη ρωτούσα να μάθω με τι τα έβαφαν παλιότερα...Μου έλεγε "με κρεμμυδόφλουδα",χωρίς όμως να δείχνει πως έτρεφε εκτίμηση για τον συγκεκριμένο τρόπο...Κάτι όμως το γεγονός πως τα περισσότερα αυγά τα πετούσαμε- αφού η βαφή ή περνούσε στο εσωτερικό του αυγού κατά τη βαφή ή έβαφαν τα χέρια μας στην προσπάθεια να  καθαρίσουμε το αυγό- λίγο η αγάπη μου στο απλό με έκαναν να επιμείνω και να μάθω τελικά να βάφω όπως παλιά...Από τότε δεν ξαναέβαψα με χημικές βαφές...Όχι μονο για λόγους υγείας,αυτάρκειας ή οικονομίας,αλλά κυρίως για το αισθητικό αποτέλεσμα...





Έτσι και σήμερα,Μ.Πέμπτη,και τηρώντας το έθιμο ξυπνήσαμε -η κόρη μου κι εγώ-πολύ νωρίς και,αφού διώξαμε τους...άντρες για τραγούδι στρωθήκαμε στη δουλειά...
Τα αυγουλάκια μας-από τις δικές μας κότες-τα είχαμε βγάλει αποβραδίς από το ψυγείο ώστε να πάρουν τη θερμοκρασία του δωματίου...
...κι έτσι τα καθαρίσαμε εξωτερικά με ένα πανάκι βουτηγμένο στο ξύδι...
...ανάμεσα στα αυγά και το "πετροκοτίσιο" του Ανδρέα που δε νικιέται με τίποτα(οι πετρόκοτες ή κοκράνες είναι πολύ όμορφες κότες και με ξεχωριστό κακάρισμα)...Μας άφησε αυστηρότατες οδηγίες να το προσέξουμε ιδιαίτερα...
...κι όταν όλα ήταν έτοιμα...
...και η κόρη μου μάζεψε από τον κήπο ένα σωρό μικρά φυλλαράκια κατάλληλα για το στόλισμα...
...βάλαμε σε κάθε αυγό ένα φυλλαράκι...
...το τυλίξαμε  σφιχτά-προσοχή να μη σπάσει-με ένα κομμάτι από παλιό καλσόν και το δέσαμε με μια κλωστούλα...

...και κάναμε το ίδιο σε όλα τα αυγά που τα θέλαμε "κεντημένα"...
...ύστερα τα αραδιάσαμε σε μια κατσαρόλα...
...ρίξαμε αρκετό νερό ώστε να τα σκεπάζει καλά(και 1-2 δάχτυλα παραπάνω)...
...και ένα φλυτζανάκι του καφέ ξύδι...
...και από πάνω ρίξαμε φλούδια από κρεμμύδια(τις εξωτερικές φλούδες).Δεν χρειάζονται πολλά(10-12 φλούδια από μεγάλα κρεμμύδια)...
...τα βάλαμε στη φωτιά και τα αφήσαμε να βράσουν τουλάχιστον 20 λεπτά από τότε που άρχισε ο βρασμός(ειδικά στην αρχή η φωτιά να είναι χαμηλή ώστε να μη σπάσουν τα αυγά)...
...και ενώ η πρώτη δόση έβραζε,η κόρη μου έκανε τα πειράματά της...
...αφού βουτούσε το αυγό σε νερό,το τύλιγε με κλωστές φλος σε διάφορα χρώματα...

...τα έβαζε σε αλουμινόχαρτο...



...τα τύλιγε και τα αράδιαζε σε κατσαρολίτσα...
...και αφού έβαλε σκέτο νερό τα άφησε να βράσουν σε σιγανή φωτιά.Όμως δεν σταμάτησε εκεί...Ήθελε να δοκιμάσει και με φύλλα παπαρούνας...Σε μπρίκι,λοιπόν,έβαλε αυγά,νερό,λίγο ξύδι και τα κόκκινα πέταλα από μερικές παπαρούνες και τα έβαλε να βράσουν επίσης σε σιγανή φωτιά...

...εν τω μεταξύ έβρασαν τα αυγά με τα φλούδια των κρεμμυδιών,τα βγάλαμε,τα ανοίξαμε...
...ανοίξαμε και τα βαμμένα με τις κλωστές φλος...

...τα αραδιάσαμε σε πετσέτα να στεγνώσουν...
...κι όταν στέγνωσαν τα "περάσαμε" με πανί βουτηγμένο στο λάδι ώστε να γυαλίσουν...
...και έτοιμα...
 

 ...το γκρι της πιο πάνω φωτογραφίας είναι το βαμμένο με τις παπαρούνες...


...το ίδιο και το μπλε της παραπάνω φωτογραφίας,μόνο που έμεινε περισσότερο στο παπαρουνόζουμο..Δοκιμάστε να βάψετε έτσι τα αυγά σας,γιατί τα πλεονεκτήματα είναι πολλά...Αρχικά το κάθε αυγό είναι ξεχωριστό,το χρώμα τους μοναδικό(μπορείτε να πετύχετε και πιο σκούρο χρώμα αν τα αφήσετε περισσότερο στο κρεμμυδόζουμο),οι κατσαρόλες σας δεν θα αχρηστευθούν και θα είστε ήσυχοι ότι το "τρώτε και δεν σας τρώει" αφού είναι τόσο υγιεινό όσο και το άβαφο...
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ...

39 σχόλια:

  1. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ.ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΑΥΓΑ!!!
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΑΝ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΛΙΑ ΣΚΟΤΑΔΙ!!!
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τις καλύτερες ευχές που μου έχουν δώσει...Αμήν..Καλώς όρισες...Χαίρομαι που σε γνωρίζω...Καλή Ανάσταση...

      Διαγραφή
  2. Τι ωραια αυγα! Και του χρόνου!
    Αυτός ο τρόπος με τα φυλαρακια και τα λουλουδακια είναι κι ο δικός μου αγαπημένος, ισως γιατί όταν ήμουν μικρη η μαμά μου ποτε δεν προλάβαινε να κανει αυτη τη διαδικασία στα πάνω από 100 αυγα που έβαφε για το σπίτι και το ταβερνακι μας...
    Εγιναν πολύ ωραια, το γλυκό αυτο χρωμα απο τα κρεμυδόφυλλα μου αρεσει πιο πολύ απο τις βαφες του εμπορίου!
    Του χρόνου υπόσχομαι να δοκιμάσω, φετος τα έβαψα με χρωμα ζαχαροπλαστικής.
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που έχω στο μυαλό μου για το χρώμα: γλυκό και ζεστό...Εύχομαι,Νίκη του χρόνου να είμαστε πάλι εδώ και να τα ξαναλέμε...Καλή Ανάσταση με υγεία...

      Διαγραφή
  3. καλησπερα αγαπητη.... αυτα ειναι τα ηθη και τα εθιμα οι παραδοσεις που πρεπει να κραταμε και να τις συνεχιζουμε... ακριβως με τον ιδιο τροπο που εκανες εσυ τα δικα σου αυγα (οχι η κορη εννοω) τα κανουμε και μεις... νομιζω οταν ημουν μικρη τα καναμε με μπογιες αλλα μετα λογω υγιεινου το κανουμε ακριβως οπως τα κανεις και συ.. και το αποτελεσμα ειναι γνησιο και ομορφο...
    οσο για τα αυγουλακια της κορης σου .. μπραβο εχει φαντασια η μικρη βγηκαν ομορφα...
    καλο πασχα καλη ανασταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ κι εγώ και η κόρη μου,Δελφινάκι...Και ευχόμαστε από καρδιάς να περάσετε όμορφα αυτές τις Άγιες ημέρες...

      Διαγραφή
  4. Ευχές πολλές για όλη την οικογένεια.

    Πολλά συγχαρητήρια και στην κόρη για την τόσο μεγάλη συμμετοχή και τον ενθουσιασμό να φτιάξει τα δικά της τα "φλοσένια".
    Η τεχνική σας άψογη και πολύ σημαντική για να μάθουμε να βάφουμε οικολογικά τα αυγά μας!
    Σας χάρηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και η κόρη μου και εγώ...Πολλές ευχές αναστάσιμες σας στέλνουμε...

      Διαγραφή
  5. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΡΟΥΛΑ!!!!!!!!!!!
    ΥΠΕΡΟΧΑ ΦΥΣΙΚΑ ΒΑΜΕΝΑ ΑΒΓΟΥΛΑΚΙΑ!!!!!!!ΦΥΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ...ΕΧΕΤΕ ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΣΑΣ! ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ;
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΩΒ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ...ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΕΒΑΖΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΑΛΟΥ; ΓΙΑ ΚΑΝΤΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ......
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου ,Έφη...Έγινε μωβ το αυγό παρόλο που έβαλε μόνο τα κόκκινα πέταλα...Και η αλήθεια είναι πως αν πατήσεις ένα πέταλο παπαρούνας το αποτύπωμα που αφήνει στο πάτωμα είναι μωβ...Πάντως τα πειράματα θα συνεχιστούν,γιατί η κόρη μου έχει πάρει φόρα...Και πάλι να σου ευχηθώ Καλή Ανάσταση ...Ο Βόλος σε χαιρετά και σε περιμένει...

      Διαγραφή
    2. ΕΚΑΝΑ ΛΙΓΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΕΜΜΥΔΟΦΥΛΛΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΛΥ ΚΟΚΚΙΝΑ...ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΠΑΡΩ ΠΑΤΖΑΡΙΑ....ΕΧΕΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ;

      Διαγραφή
    3. Δοκίμασα μια φορά αλλά δεν έβαψαν καθόλου...Ίσως εξαρτάται και από τα αυγά(το τσόφλι)...Με τα κεμμυδόφυλλα έγιναν πορτοκαλί ή καφέ;

      Διαγραφή
    4. ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΠΕΡΙΠΟΥ.....ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΟ ΠΑΝΤΩΣ. Ο ΑΝΤΡΑΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΤΣΙ ΧΩΡΙΣ ΧΗΜΙΚΑ...ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΜΙΑ ΦΥΤΙΚΗ ΒΑΦΗ....ΠΛΑΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΝΤΩΣ...
      ΑΝΤΕ ΦΙΛΑΚΙΑ!

      Διαγραφή
    5. Οι αποχρώσεις της βαφής με κρεμμύδια κυμαίνονται από πορτοκαλί έως μπορντώ ανάλογα με το πόσα κρεμμύδια βάζεις και πόσο αφήνεις τα αυγά στο κρεμμυδόζουμο...Πάντως ό,τι καινούριο βρεις περιμένω ανακοίνωση...Φιλιά...

      Διαγραφή
  6. Όστρια ..τα έβαψες τα αυγουλάκια (τέλεια και με τον καλύτερο τρόπο)
    Εγώ δεν....μου στέλνει η μαμά ...δεν προλαβαίνω λόγω δουλειάς...
    Και του χρόνου ....
    Καλή Ανάσταση...χαρούμενη Λαμπρή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ,αυτές οι μαμάδες!Κι εμένα φέτος μου έφτιαξε τα κουλουράκια...Καλή Ανάσταση,mia μου,στις ψυχές μας πρωτίστως...

      Διαγραφή
  7. Τα βάψαμε και εμείς σήμερα με κρεμμυδόφλουδα αλλά μας έγιναν πολύ σκούρα. Μάλλον βάλαμε πολλά.. Πολύ μου άρεσε και το βάψιμο που έκαναν οι κλωστές. Του χρόνου θα το δοκιμάσω. Εφέτος δοκίμασα με κόκκινο λάχανο αλλά δεν πέτυχε όπως και με χαμομήλι.
    Πάντως η πιατέλα με τα αυγά σας είναι πολύ όμορφη!!!
    Και του χρόνου:-)
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα τα πολλά κρεμμυδόφλουδα δίνουν καφετί χρώμα,όπως και το να μείνουν τα αβγά στη βαφή πολλή ώρα...Ό,τι αποτελέσματα βγάλεις με τις νέες βαφές τα περιμένουμε...Καλή Ανάσταση,margo...

      Διαγραφή
  8. ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΑΤΕ!!!!
    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΕΓΙΝΑΝ ΤΑ ΑΥΓΟΥΛΑΚΙΑ ΣΑΣ!!!
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΣΤΑΙΝΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΣΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το δικό σου σπιτικό Νένα μου...Ο Θεός να μας δίνει δύναμη να αντέχουμε...Καλή Ανάσταση...

      Διαγραφή
  9. Εύχομαι το Άγιο Φως να γεμίσει την καρδιά σου ζεστασιά,αγάπη και πίστη για ένα καλύτερο μέλλον. ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ όμορφες ευχές που τις έχω ανάγκη...Καλή Ανάσταση...

      Διαγραφή
  10. Υπέροχα τα αυγουλάκια σας!Και τουχρόνου με χαρά και υγεία.ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ.Φιλιά Ιωάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και του χρόνου με υγεία!!!Υπέροχα έγιναν τα αυγουλάκια σας!Και μεις κάπως έτσι φτιάξαμε και τα δικά μας!!!
    Να περάσετε καλά!!
    Εύχομαι Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!!!
    φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΙ ΟΜΟΡΦΑ!!!!
    Καλή Ανάσταση!!!
    Πολλές ευχές για ένα αξέχαστο Πάσχα (και όσο το δυνατόν περισσότερο χαμογελαστό!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι αν και σεν το βλέπω...Ούτε ο καιρός δεν χαμογελάει φέτος...Καλή Ανάσταση...

      Διαγραφή
    2. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!

      Διαγραφή
  13. Επίσης...Το φως της Αναστάσεως να μας φωτίζει όλους,να μας δίνει φώτιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πες την κορη να μην παιδευεται με το φλος , ετσι πως κανει . Λυση να κοψει το φλος σε μικρα κοματακια να ανακατεψει τις κλοστες αν θελει πολυχρωμια , ή οσα θελει χρωματα μαζι . βρεχουμε το αυγο και το κυλαμε πανω στις κλωστες για να κολησουν . επιδη ειναι βρεγμενο κολαει η κλωστη ευκολα . Τυλιγμα με αλουμινοχαρτο και βρασιμο . Με μια διαφορ αεγω στον πατο της κασταροΛας οταβ βραζω αυγα βαζω ενα βετεχ να μην σπανε κατα τον βρασμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστούμε...Του χρόνου-πρώτα ο Θεός -θα το δοκιμάσουμε έτσι...Καλό απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν έιναι απλά ωραία είναι πανέμορφα ... πάρα πολύ καλό το άρθρο σας. ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΕΓΩ ΤΑ ΒΑΦΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΒΑΦΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΦΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΧΩΡΗΣΕΙ ΜΕΣΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΒΕΡΗ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΒΑΦΗΣ ΕΓΩ ΠΡΩΤΑ ΒΡΑΖΩ ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΕ ΤΑ ΚΡΕΜΜΥΔΟΦΥΛΛΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΞΥΔΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΦΟΥ ΤΟ ΣΟΥΡΩΣΩ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ΒΑΑΖΩ ΤΑ ΑΥΓΑ ΝΑ ΒΡΑΣΟΥΝ ΣΕ ΣΙΓΑΝΗ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΒΕΤΕΞ ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΤΥΠΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΒΑΖΩ ΦΥΛΛΑΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΚΑΛΣΟΝ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΑ ΣΚΟΥΡΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΚΟΥΡΑ ΚΑΦΕ ΠΡΟΣ ΒΥΣΣΙΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλη Ανασταση, πανεμορφα και οικολογικα τα αυγα μαμας και κορης, αντε και του χρονου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπραβο τα αυγας σας κυρια μαρια ειναι τελεια .Και παλι μπραβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα! Έβαλα 15 αβγα, με φύλλα από κόκκινα κρεμμύδια από ένα κιλό περίπου. Τα έβρασα για 20 λεπτά στο 5 και για άλλα 20 στο 8. Τα άφησα μέσα στο ζωμό μέχρι που να γίνει χλιαρός.Πήραν ένα βαθύ κόκκινο χρώμα, πάααρα πολύ ωραίο. Δεν έκανα σχέδια με φυλλαράκια.
    Ευχαριστώ πολύ για την ανάρτηση της συνταγής σας. Δεν το είχα ξανακάνει ποτέ! Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή