Καλώς ορίσατε

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Γιαούρτι..το εύπεπτον...

 Το γιαούρτι είναι σίγουρα το πιο υγιεινό από τα γαλακτοκομικά γιατί το γάλα του έχει υποστεί ζύμωση και αυτό το κάνει πιο εύπεπτο...Αν ρωτήσετε υγιεινιστές θα σας βεβαιώσουν για το πόσο αφύσικο είναι να πίνει ο άνθρωπος γάλα μετά τη νηπιακή ηλικία...Κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει αυτό...Απογαλακτίζονται γρήγορα και κατόπιν τρώνε την τροφή του είδους τους...Το γάλα δεν είναι καλή τροφή για τον άνθρωπο...Εκτός από το ότι είναι εξαιρετικά δύσπεπτο ευθύνεται και για πολλές ασθένειες όπως αλλεργίες,ευαισθησία στις παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος ακόμη και για καρκίνο(οι κινέζοι που δεν τρώνε καθόλου γαλακτοκομικά έχουν πολύ χαμηλά ποσοστά καρκίνου.Πρόσφατα έμαθα πως και οι δικοί μας γιατροί συνιστούν στους καρκινοπαθείς να αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά).
Ομως, αν πρέπει να φάμε κάτι με βάση το γάλα, το γιαούρτι(και το τυρί,ιδιαίτερα η φέτα)είναι το καταλληλότερο...Εύκολο στον καθένα,με απλά υλικά και νόστιμο...
Το γάλα που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να είναι πρόβειο.Μόνο τότε το γιαούρτι θα έχει τη μορφή που έχετε συνηθίσει,θα είναι δηλαδή αρκετά πηχτό...Αν χρησιμοποιήσετε γάλα κατσίκας θα είναι το ίδιο νόστιμο, αλλά πιο νερουλό...Το παρήγορο είναι πως γίνεται και με γάλα του εμπορίου...Για τέσσερις μικρές τσανάκες γιαούρτι λοιπόν,χρησιμοποίησα 1 1/2 κιλό γάλα πρόβειο,το οποίο έβαλα στη φωτιά να βράσει...
 ...και,όταν φούσκωσε,το έσβησα...
...και,επειδή ήθελα δύο τσανάκες με γιαούρτι που να έχει "πέτσα"(κρούστα) από πάνω,γέμισα μέχρι τη μέση με γάλα καυτό τις  δύο από τις τέσσερις τσανάκες μου...
.. στις οποίες το γάλα,όταν φτάσει στη σωστή θερμοκρασία,θα έχει την πιο κάτω μορφή(ελπίζω να φαίνεται η κρούστα από πάνω)...
 ...ενώ τις άλλες δύο τσανάκες τις γέμισα μετά-όταν το γάλα της κατσαρόλας είχε κρυώσει αρκετά-,οπότε το γιαούρτι στην τελική του μορφή σε αυτές τις τσανάκες δεν θα έχει κρούστα...
...και όταν το γάλα έφτασε στη θερμοκρασία των 60 περίπου βαθμών(την μετράμε βάζοντας το δείκτη μέσα στο γάλα και βλέποντας αν μπορούμε να αντέξουμε το κάψιμο μέχρι να μετρήσουμε ως το 16)...

 ...τότε έβαλα λίγο από το γάλα της κατσαρόλας σε ένα ποτήρι και πρόσθεσα μια κουταλιά της σούπας γιαούρτι φρέσκο(ντόπιο,με την πέτσα.Αυτός είναι ο μύκητας που θα κάνει τη ζύμωση.Φροντίστε να μην είναι πολύ ξινό γιατί θα γίνει ξινό και το δικό σας γιαούρτι)...
 ...το οποίο ανακάτεψα καλά...
...και το υπόλοιπο γάλα της κατσαρόλας το μοίρασα στις άλλες δύο(άδειες μεχρι τώρα τσανάκες)...
 ...κατόπιν σε αυτές που δεν έχουν κρούστα έριξα ένα μέρος από το γάλα με γιαούρτι και το ανακάτεψα καλά...
 ...ενώ σε όσες έχουν κρούστα,τη σήκωσα προσεκτικά(δεν πειράζει αν χαλάσει λίγο)...
 και έριξα από κάτω το μίγμα,το οποίο επίσης ανακάτεψα προσεκτικά...
 ...και όταν ήταν έτοιμα...
...τα καπάκωσα με ένα ταψί...
 ...και τα σκέπασα ζεστά με κουβέρτες...
...τα άφησα έτσι σκεπασμένα περίπου τέσσερις ώρες και όταν τα έβγαλα,ζεστά και μυρωδάτα..
...-υπέροχα αν τα φάτε αμέσως,αν και όχι ακόμη τόσο πηχτά-..
...τα έβαλα στο ψυγείο,όπου στερεοποιήθηκαν και...
 ...έγιναν ανάρπαστα...Σκέτο ή με ρύζι ή συνοδευόμενο με μέλι και καρύδια θα σας ενθουσιάσει,ιδιαίτερα αν βρείτε γάλα πρόβειο...
...ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ...

Υ.Γ.Θέλω να αφιερώσω με πολύ αγάπη τούτη την ανάρτηση στη φίλη μου,την Εύα,του(http://evapsarrou.blogspot.gr/2012/06/blog-post_13.html) γιατί,από αγάπη για τη φυσική ζωή,έφερε την εξοχή στην πόλη,σε αντίθεση με πολλούς από εμάς που,αν και ζούμε στην εξοχή,κουβαλάμε την πόλη μέσα μας...Εύα μου,ελπίζω να σου έδωσα μια ιδέα για την καλύτερη "αξιοποίηση" του προβάτου σου...Το γάλα του είναι το καταλληλότερο για γιαούρτι...

40 σχόλια:

  1. Ω, τι ωραία Όστριά μου!
    Εγώ με πέτσα θα πάρω και με λίγη ζαχαρίτσα από πάνω για να θυμηθώ τα παιδικά μου χρόνια!!!
    Καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Πηνελόπη...Ένα τέτοιο θα σου έχω έτοιμο όταν μας επισκεφτείς...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  2. Όστριά μου, σ' ευχαριστώ πολύ που με τιμάς με μια τόσο όμορφη αφιέρωση. Και την Πηνελόπη, βέβαια :)) Θα της τα μεταβιβάσω!
    Δεν πρέπει να γεννήσει όμως πρώτα για να κατεβάσει γάλα; Που σημαίνει ότι πρέπει να ζευγαρώσει.. που σημάινει ότι ..θέλουμε και δεύτερο πρόβατο;!;!
    Ιστορίες μου ανοίγεις Μαρία! :)))
    Η ενασχόληση με τα ζώα και τη φύση γενικότερα, μπορεί να αποβεί η καλύτερη αγχολυτική ασχολία. Καλμάρει τα νεύρα, ηρεμεί την ψυχή, ανοίγει το μυαλό, την καρδιά, ευφραίνει τις αισθήσεις, ό,τι δηλαδή χρειάζεται ένας άνθρωπος της πόλης που είναι εγλωβισμένος μέσα στο τσιμέντο και το κυνήγι του ρολογιού για να ξαναβρεί την απωλεσθείσα ισορροπία..

    Σ' ευχαριστώ και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι,Εύα μου,είναι όπως τα λες...Όμως δεν χρειάζεται να έχεις κριάρι...Εγώ τα πήγαινα σε άλλον που είχε κρατήσει κριάρι(ένας δύο ήταν στην περιοχή μας), τα άφηνα 2-3 μέρες και τα έπαιρνα σε κατάσταση...εγκυμοσύνης...Έτσι κάνουν οι περισσότεροι...Το πλησιέστερο μαντρί λοιπόν και ένα καλό τρέιλερ...Η ενασχόληση με τα ζώα είναι όντως αγχολυτική...Πολλά φιλιά και άκου τη συμβουλή μου για τα κουνέλια πριν οργανώσουν υπόγεια όλο το οικόπεδο...

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα
    Με την αναλυτική σου ανάρτηση, πολλές από εμάς θα το τολμήσουν.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι τόσο εύκολο,Ελένη μου που απορώ πως δεν άρχισες ακόμα...Πολλά φιλιά και αγάπη...

      Διαγραφή
  4. ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ???
    ΟΤΑΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΕΡΒΟΛΗ!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ,,,,ΦΙΛΑΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νένα,με κάνεις και κοκκινίζω...Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...Όμως αδαής ήμουν μέχρι που κάποιος άλλος μου έδειξε κι εμένα...Έτσι είναι αυτά τα πράγματα...δεν σου επιτρέπουν να σηκώσεις ψηλά τη μύτη...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  5. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΓΙΕΙΝΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ!!!!Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ ΘΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ!
    ΕΣΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ....ΑΕΙΚΙΝΗΤΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑ ΜΟΥ ΕΣΥ!!!!!!!
    ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΑΚΙ ΑΥΤΟ ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν,τα φαινόμενα απατούν...Τα παιδιά μου με θεωρούν οπισθοδρομική και ζαρώνουν τη μύτη τους με τα περισσότερα από αυτά τα παραδοσιακά(ευτυχώς δεν τους κάνω το χατήρι να τα παρατήσω)...Η κούραση υπάρχει αλλά αποζημιώνομαι με το αποτέλεσμα...Φιλιά και αγάπη,Έφη μου...

      Διαγραφή
  6. ΄Ο,τι βλέπω σε εσένα, λέω "και εγώ θα το κάνω!"
    και το εννοώ! Αν πετύχει θα στο δείξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω,όντας σίγουρη πως θα πετύχει...Πολλά φιλιά και αγάπη...

      Διαγραφή
  7. Υπέροχη ανάρτηση!! Πολύ μου αρέσει το σπιτικό γιαούρτι!! Ανησύχησα λίγο, όμως, με αυτά που μας είπες για το γάλα.. γιατί μου αρέσει πολύ και δεν περνάει μέρα που να μην πιω... Καλή σου ημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλύτερα να προτιμάς τα προϊόντα του...Κάνε το γάλα τυρί ή γιαούρτι...Είναι υγιεινότερο...Καλό απόγευμα,ταελια...

      Διαγραφή
  8. Μια ακόμη υπέροχη ανάρτηση...τόσο αναλυτική...και εύκολη...που θα την δοκιμάσω..ελπίζω...το Σ/Κ...Σε ευχαριστούμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να σου πετύχει και να το απολαύσετε...Κι εγώ σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...Καλό απόγευμα...

      Διαγραφή
  9. Πω πω και είμαι λάτρης του γιαουρτιού!!!! μιαμ μιαμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαίρομαι πολύ Μαράκι μου που δείχνεις αυτές τις καταπληκτικές συνταγές!Συγχαρητήρια!!!Φτιάχνει η μητέρα γιαούρτι και είναι τέλειο δε το συζυτώ, απόλαυση!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα Όστρια.
    Αναλυτική και χρήσιμη και αυτή σου η πρόταση! Το σπιτικό γιαουρτάκι είναι το κάτι άλλο!

    Σε χαιρετώ
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Ζαμπία...Ευχαριστώ...Μακάρι να βοηθώ...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  12. και τι δεν μπορεις να κανεις με το γιαουρτι ε; μπραβο που το εκανες ξεχωριστη αναρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστώ...Όντως το να ξέρει κανείς να παρασκευάζει βασικά αγαθά είναι εκ των ων ουκ άνευ...Μετά τα χρησιμοποιεί όπως θέλει...Καλό απόγευμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΑ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ!!!ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΥΠΩΣΩ ΚΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ.ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥΣ ΧΡΟΝΟΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΟΜΩΣ Η ΩΡΑ ΤΟΥ.ΣΕ ΦΙΛΩ ΠΟΛΥ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. θαυμάσια... και τα γιαούρτια μας χρειάζονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα που το λες...αυτά κι αν μας χρειάζονται...Κι όχι μόνο για φάγωμα...Καλό απόγευμα,Λάμπρο...

      Διαγραφή
    2. Τώρα που το λες...αυτά κι αν μας χρειάζονται...Κι όχι μόνο για φάγωμα...Καλό απόγευμα,Λάμπρο...

      Διαγραφή
  16. Πρέπει να πω ότι σου βγάζω τα καπέλο για όλα αυτά τα παραδοσιακά που καταγράφεις εδώ. Το γιαουρτάκι ιδιαίτερα, γιατί μου θυμίζει τη μητέρα και όλη την ιεροτελεστία παρασκευής του.
    Το σπιτικό είναι μακράν το καλύτερο όπως και να είναι:)))
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Θαλασσένια μου...Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...Αυτό ελπίζω...Να μη χαθούν οι γνώσεις αιώνων στο όνομα μιας ψεύτικης πλαστικής ευημερίας...Χαίρομαι αν το πετυχαίνω...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  17. Μπράβο Οστρια!!!Υπέροχο φαίνεται το γιαουρτάκι σου!!Την πήρα ήδη την μία τσανάκα με την πέτσα !!!Θα την τσακίσω με θυμαρίσιο μέλι!!!Καλά την τσανάκα θα σου την επιστρέψω!!!Φιλάκια!!
    Αα....και για να μη το ξεχάσω..δοκίμασα και από τι κερασό λικεράκι σου!!!Γευστικότατο!Στην υγειά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Χρυσάνθη μου...Ας ελπίσουμε πως κάποτε όλα αυτά θα γίνουν από κοντά...Τότε θέλω κι εγώ συμβουλές από εσένα για τα τέλεια εργόχειρά σου και τα υπέροχα τυλιγμένα ντολμαδάκια σου...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  18. Δέν εχω λόγια για να περίγράψω την χαρά και την ευχαρίστησή μου για το μπλόκ σου υπέροχες αναρτήσεις και χρήσιμες!!!Κάνω κι εγώ γιαούρτι αλλά δεν γνώριζα τόσες λεπτομέρειες,γιατί άλλοτε γίνεται καλό και άλλοτε πυκνό γάλα...'Εν καιρώ θα τις ανατρέξω με προσοχή ολες!!!Καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Έφη...Αν μπορώ να φανώ χρήσιμη έστω και λίγο είμαι πολύ ευχαριστημένη...Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...Καλή εβδομάδα εύχομαι...

      Διαγραφή
  19. ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ!!! ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑΜ ΜΙΑΜ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!!

    ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΣΕ ΒΡΗΚΑ !!!! ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!! ΘΑ ΤΑ ΛΕΜΕ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες...Χαίρομαι κι εγώ που σε γνωρίζω και που θα τα λέμε...Καλησπέρα...

      Διαγραφή
  20. Συγχαρητήρια για την σελίδα σας! Ότι αντέχει στο χρόνο σημαίνει ότι έχει ιδιαίτερη αξία, όπως και οι παραδοσιακές συνταγές! Αξιέπαινο το έργο που επιτελείτε ευχαριστούμε που το μοιράζεστε μαζί μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή